maanantai 8. toukokuuta 2017

4/31 FORCE behind bullying

 I am working with children everyday.. And I also hear stories about bullying a lot. I can´t understand what is the force behind it.  Why we tend to act like putting someone else down would make us better? ...bullying, calling names and staf tells always more about the one who is doing that than about object.
Omasta puolestani voin sanoa, että minua on kiusattu - joskaan en kokenut että vakavasti - mutta olen myös kiusannut. Sitä olen miettinyt jälkeenpäin paljon, koska vaikka oma osuuteni ei ollut iso - naurahtaminen nimettelijöille ja huomiottajättämistä - saattoi se asianosaisille olla lisäkuormaa kasan päälle. Olen pahoillani molemmista. Epävarmaa ja kesken kasvuinen olin - selitys, mutta ei vähennä vastuutani.

Olen miettinyt joskus sitäkin, että koulukiusatuksi tunnustauminen on vähän kuin muodissa. Varmasti tositarinoita suurin osa, mutta välillä tulee mieleen pr-temppukin... Soisin, että joku ja mielellään useampi nousisi ylös ja kertoisi olleensa kiusaaja ja pyytäisi sitä anteeksi.

2 kommenttia:

  1. Its a strong message, bullying in any form should not be allowed, it causes so much damage, most of it unseen.
    Its a fantastic page.
    Yvonne xx

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".