keskiviikko 10. helmikuuta 2016

"No, askarrellaan nyt sitten!!"

Paperillassa julkaistaan tänään juttu, josta saat helposti napattua vinkkejä yhteisiin askarteluhetkiin lapsosten kanssa.

Minäkin siis innolla askartelemaan. Pyysin tytärtäni touhuun mukaan.  Neiti 7-vee ja tahtoa kahden lapsen tarpeisiin.

- Okei. Askarrellaan, mutta mun ohjeilla.
- Äidilllä ois semmonen hauska idea.
- Ei ku mun ohjeilla.
- ...kun tehtäis ystävänpäiväkortteja.
-Ei kun mun ohjeilla. Sä teet äiti nyt just niinku mä haluun.
-....
- Sää et ikinä tee niiku mä haluan.
- Ok. Ei tehdä niitä ystävänpäivä kortteja, tehdään sun juttua. (mutisten) otan sitten koululla kuvat oppilaiden tekemistä töistä...
- MITÄ?!?! Eikö mun tekemät kelpaa?!?! ÄITII mä haluun tehdä niitä sun juttuja...

Tämän jälkeen halattiin, itkettiin ja pyyhittiin kyyneleitä tovi. Sitten aloitettiin.
Tarvikkeina paperi, maalarin teippi, valkoinen (ei vesiliukoinen) vahaliitu ja vesivärit


Paperi teipataan maalarin teipillä kiinni alustaan, ja tehdään teipistä ristikko paperin päälle. Saadaan siis neljä korttia. Piirretään valkoisella vahaliidulla sydämiä  jokaiseen ruutuun. Kastellaan koko paperivedellä ja lisätään vesiväri. Haskuutta lisää jos ohjaat lasta roiskimaan vesivärin ja sen jälkeen varovaisesti kallistellen kuljettamaan väriä paperilla.
Kuivumisen jälkeen teipit otetaan varovasti pois (pientä askartelijaa kannattaa auttaa, ettei paperin pinta repeä mukana). Maalaukset leikataan irti, leimataan onnitteluteksti, jonka jälkeen liimataan kuviopaperille ja siitä korttipohjalle. Ja kortit ovat valmiit.

1 kommentti:

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".