perjantai 20. joulukuuta 2013

20. luukku

Ja koska kello on yli puolen yön ...aukeaa 20.luukku.


Tästä luukusta löytyy huomisen kiitospaketti Neidin päiväkodin "tädeille", jotka tekevät niin kovin tärkeää työtä pienten ihmisten alkujen kanssa.

Minä tiedän heille maksetaan siitä, ei riittävästi eikä suhteessa työn vastuuseen tai vaativuuteen, mutta maksetaan. Minä tiedän minulla on oikeus maksavana asiakkaana ja veronmaksajana nauttia tästä palvelusta. Tiedän, etten ole velvoitettu kiittämään erikseen.

Minä tiedän myös, etteivät kaikki lapset tule päiväkotiin iloisesti uutta päivää odottaen. Tiedän, etteivät kaikki lapset löydä hoitajaa, jonka syliin kiivetä, jolta saada lohtua ja joka on "Minun aikuiseni". Ja koska koen, että oman pikkuihmiseni "omat aikuiset" ovat lämpimiä, välittäviä aikuisia, koen olevani myös etuoikeutettu. He ansaitsevat kiitoksen tästä ja ehkäpä se auttaa heitä jatkamaan ja jaksamaan eteenpäin ensivuonna.

Sillä minä tiedän myös, että päivähoitotyö on raskaampaa kuin, mitä helposti kuvittelee. Tiedän, että muistaminen ja kiitoksen saaminen lämmittää ja tuntuu hyvältä.

Mistä minä tiedän? Siitä että olen sitä työtä tehnyt liki 15 vuotta. Päivääkään en vaihtaisi pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".